onsdag 5 oktober 2011

Höstrusk!

Vaknade av att väckarklockan ringde, på tok för tidigt tyckte jag. Fast jag kom upp tillslut och möttes av ösregn. Tack för det! Jag hade väldigt gärna bara krypt ner under täcket igen, men hundarna gillade inte min plan. Så det blav en promenad i rusket. Jag tyckte att det var alldeles för många löv som ramlat av träden nu när det har regnat och blåst.

Regnet gjorde ju dessutom att min plan om att ta med mig kameran ut och ta kort på alla fina löv gick om intet. Nu låg de flesta på marken, spridda i vattenpölar.


Fast dagen har varit väldigt bra. Det blev lite film och stickande i förmiddags. Jag såg långt om länge The Kings Speach, en film om den engelska kungen George VI och hans problem med stammning. På sätt och vis en intressant film som skildrar tiden precis innan andra världskriget, samtidigt så hände det ju inte speciellt mycket. Något toppbetyg får den inte av mig.

Sen så blev det träning på kvällen, efter att vi besökt Utby för att titta på ett hus som en mäklare tipsade oss om. Huset såg definitivt intressant ut och säljarna var intresserade av en snabb affär. Även om det just nu är lite annat som behöver falla på plats innan, men håll tummarna för att det löser sig redan imorgon!

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar