tisdag 1 november 2011

Spännande tider!

Det är verkligen spännande tider just nu! På flera sätt... Det tråkiga sättet är att jag är rätt så stel och öm i rygg och höger axel. Det går inte att träna bort, det går inte att massera bort och jag kämpar lite mot att det gör så ont. Jag vet att jag inte borde klaga utan istället jobba på att göra något åt det. Det tar bara så lång tid att komma till rätta med det...

Nu till de roliga spännande sakerna! För en vecka sen så började jag på nytt jobb... Inte illa det! Numera sitter jag som trafikplanerare på Rhenus transport. Jag har väl hyfsat kommit in i exportbiten iallafall och det flyter på. Kanske inte det mest utmanande jobbet, men det kan också vara precis något sånt jag behöver efter min underbara tid på DHL... Fast det är skönt att vara tillbaka inom transport igen!

Och till sist... Trumvirvel!! Vi har hittat/ bestämt oss för/ nästan köpt ett hus!!! Helt underbart fantastiskt! Fördelen med vårt husletande var att vi fick tag på en bra mäklare som kontaktade oss när han hade hus som han trodde skulle passa oss. Så det här huset är underbart bra. Öppen spis till mig, bra med förvaringsutrymme till A, trädgård och eget rum med separat ingång till hundarna och med alla stora renoveringar gjorda. Sen kommer det säkert dyka upp saker som vi vill göra, men det får vi ta då. Det kommer iallafall skrivas kontrakt i veckan och inflyttning senast första februari. Härligt!!

Även om det nu har blivit vintertid och mycket mörkare och är tungt att komma upp på morgonen och bara blä... Så är det så mycket annat som känns som om det har löst sig alldeles utmärkt!

/J

1 kommentar:

  1. Tummen upp på trumvirveln!! Grattis igen till er! :D

    SvaraRadera