söndag 15 januari 2012

En låda, som snabbt blir tre

Nu har det börjats... Nerpackningen utav lägenheten. En låda har blivit tre och långsamt flyttas saker ner i lådor istället för där de hörde hemma tidigare. Nu bär det snart av till ett nytt ställe.


Det är inte helt lätt att få inspiration till att sticka något när det är så många andra tankar som flyger runt. Dessutom så är det mängder med tankar som flyger runt om vad jag vill sticka, det gör saken ännu svårare. Lite inspiration fick jag ändå i går och gjorde klart min första strumpa med en istickad häl. 


Jag skulle ha stickat på Tinas vantar (det gjorde jag också lite efter att strumpan var klar), men det färgglada garnet piggade upp kvällen lite och jag kände att det var ju så lite kvar. Jag gillar verkligen denna tekniken när det gäller att sticka hälar och jag kan väldigt lätt tänka mig att det kommer bli fler par framöver. När jag väl fått klar strumpa nr två... Får väl se om jag drabbas av second sock syndrome för första gången, garnet är lite för mycket för mig egentligen. Fast de satt otroligt bra på foten så jag kommer alldeles säkert att använda dem ändå!

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar