söndag 4 mars 2012

Tid...

Det här med tid är svårt. Det finns så många saker som man inte gärna vill ägna lång tid åt, men som konstigt nog tar lång tid ändå. Och sen finns det massor med saker som jag gärna vill lägga mycket tid på, men konstigt nog så räcker inte tiden till.

Just nu så skulle jag mer än gärna bädda ner mig i soffan med en stickning, tittandes på en film eller serie och njuta av värmen ifrån brasan. Det skulle jag vilja lägga min tid på. Istället så behöver vi åka och handla, tvätta och städa köket efter gårdagen.

Igår så bjöds det på brunch här hemma. Adams far och sambo plus hans syster och pojkvän kom på besök och åt nybakt bröd och pannkakor tillsammans med oss. Jag vill inte säga att det är krångligt, men man får tänka lite annorlunda när det är två vegetarianer plus en som inte tål mjölk som man bjuder över. Allt gick bra och alla blev mätta, det var ju ändå huvudsyftet!

Efter brunchen blev det en långpromenad upp till Bergsjön (inte stadsdelen utan den faktiska sjön). Det var helt fantastiskt väder och uppe på berget hade kaprifolen redan fått små blad. Det kommer vara underbart att gå där förbi på en sommarkväll och känna dofen av kaprifol.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar