söndag 22 april 2012

Stickhelg

I helgen har jag varit på stickkurs i Omberg, Ödeshög. Det har varit fantastiskt! Att få sitta i ett rum fullt av andra glad, härliga stickorskor har gjort mig lycklig. Det har skrattats, pratats och framförallt stickats, massor.


Anledningen till att vi alla begett oss till Omberg just denna helg var att lära oss tvåändsstickning. En gammal stickteknik som ger tjocka, nästan vindtäta plagg. Man stickar med två eller tre trådar och får lära om nästan helt när det kommer till hur man håller trådarna. Det är en tidskrävande teknik och arbetet gick långsamt framåt under dagen.


Här hade vi precis lagt upp och det är dags att börja sticka. Sen följer en lång dag av stickning.






Äntligen klar med en! Jag har redan lagt upp för den andra och ska sätta mig nu och försöka få gjort lite till. Allt för att hålla kvar i atmosvären ifrån helgen lite till. Vill ni se mera bilder så titta in hos Ulrika på StickaMera.

/J




3 kommentarer:

  1. Härligt! Bilden som du mailade mig på alla alster ligger nu som bakgrundsbild i telefonen.
    Väl hemma så blev det inget stickat, inget uppackat bara soffläge.... Det är mycket att ta in och smälta efter en så galet rolig helg.
    Sarah

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder på din mudd, och kul att få följa den från "ax till limpa" :o) Hoppas din hemresa gick bra!

    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  3. Jättefin mudd!
    Klappa vovven från en Tollarmatte!
    Tack för en trevlig stickhelg... Eva-Lena

    SvaraRadera