fredag 4 maj 2012

Att upptäcka


Det är lite speciellt att få upptäcka trädgården. Jag vet ju inte vad som är planterat och vad det är som växer på vår tomt. Jag har fått reda på att det är ett äppleträd, ett päron och ett körsbär, och jag tycker att det är väldigt spännande att se vad som är vad.

Dessutom så växer det så att det knakar i olika rabatter runt om. Nu är det nog en vecka sen jag tog bild på vad jag tror är pioner (någon som vet om jag har rätt?). De har växt massor mer än på bilden.


Till sist är det massa lycka över att det har börjat växa i mina odlingsboxar! Små rader med Ruccola och Rädisor har bestämt sig för att titta upp.



/J

2 kommentarer:

  1. Åh pioner som är så fint! Lyckliga du:) Jag är ingen expert men det ser ut som pioner tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle också vilja ha en trädgård att fixa lite med. Det måste vara extra spännande det första året innan man vet vad som finns.
    Sarah

    SvaraRadera