tisdag 29 maj 2012

Lilla katten


Vår lilla katt ha bestämt sig för att hon tycker att det är bäst om jag vaknar tillsammans med henne. Eftersom att hon tycker att 04:30 är tiden som är lagom att gå upp på så håller jag inte med henne.

Skulle jag inte vakna av att hon attackgosar med mig, går hon vidare till mer drastiska åtgärder. Hitta leksaker och ta med dem till sängen, slå på garderobsdörrarna så att de skallrar eller krypa in under sängen och klösa lite i sängbotten. Ingen kan säga att hon inte är uppfinningsrik!



Eftersom att jag inte håller med henne om att halv fem är tiden för uppstigning så brukar det sluta med att jag har en katt som ligger och gosar på min mage fram tills min klocka ringer. Givetvis är hon inte det minsta intresserad av att gå upp då!

Lite gnäll från min sida, kan bli så när man känner att huvudet är trött. Jag är väldigt glad över vår lilla katt!

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar