onsdag 2 maj 2012

Paulie

Under min underbara långhelg har det blivit en hel del stickat. Lite på en del hemlisar som jag inte kan visa än och lite på en sjal i Lester Lyster och ganska mycket på min Paulie-kofta.

Koftan påbörjade jag tidigt i våras och nu har äntligen själva kroppen blivit klar. Tyvärr så inser jag också att garnet inte kommer att räcka till och att Tummelisa inte hade mer i den färgen. Ser att Strikk också har Rauma Finull i sitt sortiment, så jag får åka dit och se om det kan lösa sig. (Även bilda mig en egen uppfattning om dem, det är ju en del olika uppfattningar har jag förstått.)

Tillbaka till koftan. Ni såg ju en liten sneak-peak på den i bilen, med helt fel färger och en suddig bild. Här är en lite bättre, men färgerna är väldigt svåra att få rätt på.


Det är en helt fantastisk ljusgrön som jag tycker är talande för vår. Jag vill så gärna bli klar och kunna njuta av min fina, fina kofta!

/J

1 kommentar:

  1. Garngalleriet har också Rauma finull, så du kan ju maila dem om du inte hittar på Strikk.
    http://www.garngalleriet.se/

    SvaraRadera