lördag 9 juni 2012

Regnig student

Igår var vi iväg på studentfirande nere i Helsingborg. Lite sena (som vanligt) kom vi på plats i ett regnigt Helsingborg. Vädret spelade troligtvis mer roll för oss som stod och väntade än de som sprang ut. Sara var på ett strålande humör och väl förberedd på regn i sin poncho.



När man tar studenten i Helsingborg så bjuds man på två utspring, ett från sin skola och ett ifrån Kärnan. Efter det andra så är det viktigt att runda statyn vid Kärnan sju gånger (det ska ge framgång i livet). Sen bjöds det på flakåkning som avslutades vid sjukhuset. Lite nervös blev jag när hon ringde och sa att jag kunde hämta henne vid sjukhuset nu... Fast det lät bara lite värre än vad det var. 

Sen blev det en liten bilfärd hem till Torekov där föräldrarna och andra systern förberett med god mat och dukat bord. Många goda skratt och trevliga människor förgyllde kvällen. 







Det fanns en hel del presenter ett öppna också. Sara verkade vara väldigt glad över dem allihop. Finfina skålar, en student-ring, presentkort och pengar. Av oss fick hon en Annis-sjal som jag gjort (mer om den lite senare).




Sist, men inte minst,

GRATTIS på Studenten Sara!



/J

1 kommentar:

  1. Tack så himla mycket för att ni gjorde min studentdag oförglömlig!! :D Det var den bästa dagen i mitt liv med mycket skratt och kärlek! :D <3 Väldigt fina bilder också som minne! Har du funderat på att bli fotograf kanske? ;) Tack så jättemycket bästa syster! <3

    SvaraRadera