lördag 16 juni 2012

Rött

Jag har på sista tiden stickat på en röd sjal. Rött brukar jag inte falla för, men det är garnet såg jag på stickkursen som jag var på och föll pladask.

Sen har det följts av många, många idéer av vad jag skulle göra med garnet. Jag köpte ju två andra nystan för att kunna komplettera mitt färgval lite. Nystanen har ni fått se innan... Men här kommer bilden igen.


Så långt om länge så bestämde jag mig för att göra en röd sjal. Den var helt röd väldigt länge, men när jag insåg att det röda garnet skulle inte räcka för att göra sjalen lika stor som jag ville, så jag använde lite av det bruna garnet.


En färdig avmaskad sjal. Dock oblockad och med en del trådar att fästa och ett kort taget med mobilkamera. Ska försöka få till ett bättre kort med min riktiga kamera, så att ni kan se hur stor den blev också. 

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar