söndag 1 juli 2012

Spridda tankar

Det har inte blivit så mycket stickat på det senaste... Tankarna vandrar iväg på annat och det är helt plötsligt svårt att fokusera på maskorna. Några maskor blir stickade varje dag (nästan) ändå.



Just nu så håller jag på med ett par muddar, eller handledsvärmare, i tvåändsstickning. Rosa och vitt Rauma Finullgarn. Bara den första är påbörjad, men jag börjar få upp tempot lite när det gäller tvåändsstickningen.


Sen håller jag även på med en Shetland Triangle Lace Shawl i Semilla-garnet som jag vann i Omberg. Den växer mycket fortare och mönstret är lätt att memorera. Färgen är härligt blå och jag tror att jag kommer bli mycket nöjd!

/J



1 kommentar:

  1. Lite får man upp farten :o) Jättefina muddar och det sjalmönstret är en av mina favoriter.

    Jag hoppas du får en skön sommar!

    //Anette

    SvaraRadera