torsdag 31 januari 2013

Lite annat färdigt

Det har ju stickats en del här hemma. Det mesta har dessutom stickats av restgarner eller från stashen, eftersom jag inte rör mig så långt för tillfället. Här är lite av det som jag har gjort det senaste.


En kofta i Crazy Zauberball och Fabel, den ser lite bred ut i förhållande till längden. Antar att jag snart får möjlighet att utvärdera det hela.

Sen är det vantar och "skor" ifrån Pickles.no. Vantarna är stickade i ett stycke, från topp till topp. Supersmart! Och bara två trådar att fästa. Vantarna är stickade i Sandnes Smart. Och skorna i Cascade 220 och lite M&K eco ull. De var däremot inte lika smart konstruerade, hela sex trådändar per sko. Eller, tja, jag ändrade lite och använde trådändarna för att sy ihop dem. Allt för att fästa så lite som möjligt.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar