måndag 30 september 2013

Kan jag få fler helger som denna, tack!

Det har varit en väldigt bra helg!

Den började redan i fredags eftermiddags när jag var på väg hem från jobbet. Då mötte jag upp med syster och mamma på centralen och vi tog gemensamt bussen hem till oss. Väl hemma blev det tid för att äta väldigt god middag och titta på Diggiloo (titta på TV är ju något som jag inte gjort på evigheter!). Dessutom så testade vi det här trevliga äppelreceptet, mycket smarrigt blev betyget!

På lördagen så besökte vi Bondens marknad i Haga. Det var väldigt mycket folk ute och härlig stämning. Som vanligt på shoppingrundorna nu så var det Theo som fick mest saker. Vi andra handlade bara grönsaker, lite ost och lite the och världens (jaja, Göteborgs då...) största kanelbulle.

 
 
På bilden har vi ändå varit tre personer som ätit av den så att vi var nöjda. Tallriken under är alltså en mattallrik, ingen assiett. Gott var det och Café Husaren i Haga är helt klart värda ett besök. Denna gången fick vi äta den hemma.
 
 
Syfestivalen i Borås stod på schemat på söndagen. Vi kom iväg ganska tidigt och var i Borås redan klockan elva. Mässan var i fullgång och vi började kika runt. Jag tyckte att mässan var alldeles lagom och att den bjöd på det som den hade utlovat. Sen kan nog namnet vara lite missvisande, för så mycket sy var där väl inte. Det var mycket quilt-, broderi-, pyssel-, och garnförsäljare. Sen fanns det en del trikåtygsförsäljare, men inte tyg på metervara. När vi gick runt så hörde vi en del som var besvikna på detta, men det kan väl vara så att det är svårt att sälja metervaratyg på mässor.
 
Jag var väldigt nöjd med mina inköp. Mer om dem får komma sen...  
 
 
 
Vi passade på att äta lunch innan vi begav oss hemåt igen. Efter lunchen så blev Theo förevigad med mormor och moster. Han ser lite skeptisk ut, men han var mest trött. Det var mycket folk och ljud runt omkring honom och han somnade först i bilen.
 
 
 
 
Sen avslutades söndagen med en härlig höstpromenad längs med Säveån med utsikt över våra fina berg. Promenaden förlängdes hem till svärföräldrarna som bjöd på god mat!
 
En underbar helg!
 
/J


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar