måndag 14 oktober 2013

I lite fel ordning

Här kommer en rapport ifrån mina inköp på syfestivalen, fastän jag på sätt och vis har hoppat vidare till nästa stick/garnevent.
Det fanns massor att titta på och klämma och känna på. Ändå som kom jag hem med ganska lite. Jag visste vad jag letade efter och det var bara lite knappar som kom med hem som inte var planerade.


Jag hade sett på Fingerfärda att det hade en, i mina ögon, helt perfekt julkalender att ha här hemma. Så den var jag väldigt inställd på. Mycket riktigt hade de med sig den och det känns i alla fall genomförbart till första december.

Sen så har jag ju för inte så länge sen besökt Tant Kofta ute i Rommelanda, men när jag väl bestämt mig för vad jag ville göra så insåg jag att jag inte hade köpt tillräckligt med garn. Så... Istället för att köpa en härva till, så köpte jag två nya härvor Filisilk i färgen bläckblå. De ska bli en lite annorlunda stor sjal, den är påbörjad under Stickstämman i Ransberg. Får se om jag får den klar till jul.

Sen blev det lite små inköp i form av en liten sax att ha med i "bra-att-ha-väskan" och några väldigt enkla vita knappar och några lite större gråa. De gråa kanske passar till tröjan som jag håller på att jobba på till A. Den som aldrig verkar ta slut.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar