onsdag 2 oktober 2013

Orosmoln

Gårdagen och dagen kantas av oro, olika sorters oro, men den är ständigt närvarande. Tar upp tankar och gör dagen lång. Försämrar sömnen och bjuder på alldeles för många tankar.



Igår så mådde lilla Theo inte så bra, han spydde upp det han fick i sig. Trots detta så var han pigg och hade aptit och var mest gnällig när vi tyckte att han inte skulle äta så mycket åt gången. Jag håller tummarna på att det är slutet av förkylningen och att det är slut nu. För nu har det hållit på med något nytt ända sen tre veckor tillbaka. Tur att han är pigg och glad i alla fall.

 

Idag så rör sig orostankarna kring vår lilla katt. Hon blev inlagd hos veterinären nu på morgonen för en varböld på höften. Troligtvis det andra kattbettet på tre månader. Vår fina lilla katt, hon är steriliserad och har ett pyttelitet revir och ändå är det någon som bråkar med henne.

Så mycket stickning har det inte blivit gjort de här dagarna heller. En strumpa har dock blivit färdig, den andra saknar hälen. Så snart, hoppas jag, kan jag har nya fina gladsockar med garn ifrån Tant Kofta.

 
Bilden är under all kritik, men det kommer bättre så snart båda är färdiga och jag kan ta kort i dagsljus. Målet är att de ska bli klara innan helgen så att jag kan använda dem när jag åker iväg till Ransberg och Stickstämman.
 
 
/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar