måndag 28 oktober 2013

Regnigt, blåsigt och stormigt

Vädret utanför fönstret är allt annat än motiverande. Här i Göteborg så regnar det ifrån sidan och värre verkar det bli.

Tänkte bara ge en kort uppdatering om hur det går med alla projekt jag har igång.

Den fina tröjan som borde vara klar imorgon, kommer inte vara klar imorgon. Snarare så kommer jag kanske att har repat upp ärmarna tills imorgon. A fick testa den igårkväll och då visar det sig att ärmarna är lite tajta. Bara att göra om och göra rätt. Tur att han fick testa innan den var ihopsydd! Jag försöker hitta guldkornen i det här, för överlag så är jag ganska trött på den nu och önskar att jag fick sätta igång med min egen tröja som jag ville ha i höst.


Till något lite roligare! Theo ska få en ny mössa/halskrage. Han har en tendens till att slita av sig mössan och nu när det börjar bli kallt behöver han mössa! Så jag hittade den här supersöta hos Pickles.no.

Jag kan inte säga att den flyger fram, som den borde göra. Det är snarare så att jag står och stampar på samma ställe. Kan ju bero på att jag får kanske en kvart gjort på den varje dag. Fast nu, med stormen vinandes utanför fönstret så känns det som att jag får jobba lite snabbare.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar