måndag 21 oktober 2013

Tankeställare


I morse när jag läste igenom min bloggfeed så kom Clara Stickar:s inlägg om det här med fotoredigering upp. Jag brukar inte göra det. Jag är dessutom väldigt dålig på att ta riktiga kort med min stora kamera, det mesta som hamnar på bloggen är mobilbilder.
 
Efter att läst Claras inlägg började jag fundera en del och tänkte att jag måste testa. Så jag hittade ett gratisprogram för fotoredigering, långt ifrån Photoshop, men något kanske det gör. Jag lekte runt lite, ljusade upp bilden, mättade färgerna lite och titta, det gjorde skillnad!
 
 
 
Den här är original bilden.
 
 
 
Och här har jag ändrat lite på den.
 
På bilderna syns insidan på min vante som jag designa under kursen på Ransberg. Jag är snart förbi tummen på första vanten. Det tar en stund när jag inte har så mycket sticktid varje dag, plus att just nu så spurtar jag för att få klar tröjan till sambon innan hans födelsedag. Håll tummarna för att jag fixar det!
 
/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar