onsdag 20 november 2013

Det går motigt

Den senaste tiden har inte min stickning uppfört sig, inte alls faktiskt. Jag har repat upp mer än vad jag stickat, jag blir inte nöjd och vill egentligen bara se lite resultat.

Min lyxstickning med mina SignatureNeedles och Madeline Tosh garn ägnade jag gårkvällen åt att repa upp. Bara en så där 10 cm på en tröjkropp, men bättre det och att jag sen kan bli nöjd med resultatet. Nu ligger garnet i "skäms-högen" ett tag, så får vi se om jag börjar om eller gör något annat med det.

Tröjan jag stickat till Adam och mätt flera gånger på honom och han har fått testa och kollat med en tröja som passar honom. Den tröjan blev ändå för liten till honom. Efter blockning så är den lite stor till mig. Vet inte riktigt alls vad jag ska göra med den. Så som jag kämpat för att först hinna till Adams födelsedag och sen för att sticka om ärmarna som var för tajta och så passar den inte.
Det enda som jag bestämt mig för är att jag inte repar upp den. Så en tröja storlek Large någon? Stickad i mörkblå Cascade 220, med ett mönstrat ok (med fuskflätor) och i övrigt slätstickad.

Sent igår blev jag även klar med handen på min första egendesignade vante, men jag blev inte nöjd. Mönstret hamnade för nära själva kanten och så är den lite, lite för lång, ändå har jag kortat av den ganska mycket. Så frågan är, kan jag ha två olika vantar? Eller ska jag ändra lite i mönstret och sedan repa upp och göra om? Kommer jag tänka på det sen? Vi får se, är inte jättesugen på att repa upp igen, men man vet aldrig. Kanske känner annorlunda när jag väl sätter mig med den.

Vad tror ni, kan jag få sticka något som jag blir nöjd med snart?

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar