tisdag 26 november 2013

FO Tröjan Guston


Här är alltså den färdiga tröjan som egentligen var till Adam. En dålig mobilbild i dåligt ljus, men det är ju det som årstiden bjuder på.

Tröjan känns lite stor för mig, men trots det har jag använt den flera dagar nu och trivs bra med hur den känns på mig. Sen är ärmarna lite väl stora till mig och jag funderar på om jag ska försöka göra något åt det eller bara låta dem va.

Mönstret finns här. Jag tyckte att det var lätt att förstå och följa med i instruktionerna, däremot så borde jag ju mätt bättre och följt den första storleken som jag började på för det hade stämt bättre.

Garnet är Cascade 220 köpt på Garnkorgen. Skönt att jobba med och inga knutar i nystanen. Tyvärr tycker jag att det har noppat sig lite mer än förväntat nu när jag använt tröjan en del. Mest på den slätstickade delen. Trist tycker jag.

Överlag en fin tröja och även om mycket gick fel med den så blir den använd!

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar