fredag 10 januari 2014

Det här med stash

 
Jag har jobbat på att tänka över det här med min stash inför det nya året. Inte för att jag känner att den är på något sätt okontrollerad, men kanske att jag skulle vilja ha full koll på vad jag har och inte har och hur mycket jag har av det.
Så jag tänkte försöka mig på en stash-o-meter. Skriva upp allt som jag köper in och allt som försvinner ur stashen under ett år. Jag har ju en känsla av att det är mer inköp än uppstickat. Inte på någotsätt för att det ska gå jämnt upp, men jag vet ju att jag kommer jobba mot det ändå när jag börjar. Det är någon med den där tävlingsinstinkten eller målmedvetenheten, eller hur man nu ska uttrycka det.
 
Januari tänker jag försöka ägna åt att kolla igenom hur mycket jag har och jag hoppas på att jag kan lägga in allt på Ravelry. Det hade varit väldigt skönt att ha den översikten.
Det är bara det med att det är mörkt ute när jag väl kommer hem ifrån jobbet och då går det inte att ta kort på garnet. Jag får väl avsätta en helg och ta tag i det då, vi får se hur det går.
 
/J

2 kommentarer:

  1. Jag har börjat att lägga in på Ravelry. Främst för att en hel del garn skulle flytta ner i källarförrådet och då har jag lite mer koll. Mitt problem är jag har så galet mycket garn men nästan bara ett och två nystan av varje. Det är verkligen kass, :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har mycket så med. Frågan är då vad man gör av det.

      Nu på sistone har jag börjat köpa mer av varje garn, det är inte lysande för plånboken. :)

      Radera