tisdag 21 januari 2014

Det kom lite mer garn



Häromdagen fick jag två fina (väldigt fina) paket att hämta på Posten. Båda två innehöll givetvis finfint garn.

Ett paket ifrån HDYarns med helt otroliga sockgarner och ett lite tjockare till en mössa. Mössan är faktiskt färdigstickad, men den är så svår att ta kort på. Jag får väl gå ut på lunchen och ta kort i snön, eller så får den vänta tills i helgen.
HDYarns hittade jag på Etsy, en liten shop med otroliga självrandande sockgarner, i massvis med varianter!

Sen så hittade jag in på en sida som jag väl känner till, en sån sida som det är svårt att lämna utan att ha handlat något. Garnkorgen.se visst känner ni till den? Jag skulle bara ha två nya strumpstickor och inte alls mer garn. Sen var det rea. Resten förklarar sig själv, eller hur?
Så hem till mig kom det åtta nystan äppelgrönt, två benvita och två gråa nystan Rialto DK ifrån DebbieBliss. En kofta tänker jag mig, vi får se hur den blir. Men jag ser en riktig gladkofta i det härliga äppelgröna garnet.

Bilderna gör inte garnen rättvisa någonstans, men ljuset håller på att återvända, så kanske att det blir bättre igen.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar