tisdag 14 januari 2014

Koftan Siri och mer garn

Ja, jag hade väl knappt hunnit skriva mitt inlägg om stash förrän jag fick ett meddelande om att jag kunde hämta ett paket på posten. Ett paket som jag själv fått välja som en julklapp. Något som jag drömt om hela hösten, men inte kommit för att köpa.


Underbart garn ifrån Solkustens spinneri och det fina mönstret på koftan Siri, som fina Viffla har designat. Oh vad jag längtar till att få börja sticka den! Jag ska bara bli klar med koftan som jag har på gång redan.

Den koftan blir det ingen bild på, för den stickas i härligt mörkblått garn ifrån Jitterbug som är omöjligt att ta kort på i lampljus. Den stickas efter Tant Koftas uppifrånochner-modell och jag är snart klar med oket. Så bara två tredjedelar kvar! Koftan har blivit min kvällsstickning och även om det är långa varv nu innan man delar av för ärmarna så kommer jag en liten bit varje kväll. Även om jag skulle vilja vara klar nu! Så att jag kan använda koftan och börja på nästa, det är väl så det funkar?

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar