måndag 10 mars 2014

FO - Viajante


Vi börjar veckan med ett glatt inlägg.
Den är färdig! Min Viajante, min evighetsstickning, min fina fina sjal. Den var dessutom färdig innan OS tog slut, så jag klarade av mitt mål i Ravellenics.



Stickad i det underbara garnet Filisilk ifrån Tant Kofta, två härvor har jag använt. De var lite olika i färgbadet, vilket jag såg redan när jag köpte dem. Så jag randade sjalen lite grand i själva övergången.





Mönstret är Viajante av Martina Behm. Hon har gjort många självmönster och jag vill åtminstone göra tre till. Enkla sjalar som blir lätta att ha till olika plagg och baserat på andra som stickat dem verkar de vara lite lätt beroendeframkallande.

Stickad på mina underbara SignatureNeedles 3,25 mm rakt igenom.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar