onsdag 3 september 2014

Resultatet för Dödergöks sockutmaning

I våras så annonserade Dödergök en KAL med sockar. Man fick själv bestämma hur många man ville göra mellan april och första september och om man ville utmana sig själv på något annat sätt.

Jag bestämde mig för att jag skulle sticka fem par. Två "vanliga" och tre ifrån mönster, alla med garner jag redan hade hemma.



Som ni ser så blev det fem par, men inte tre stickade efter mönster, utan bara två. Fyra med garn ifrån min stash och ett par i Patons Kroy som ju finns i Fjällbo Shop.

De första har jag visat här i bloggen innan, de neonfärgade Skew-sockarna.

Nästa par är de brun-lila-röda som är ett par "vanliga" sockar. De är stickade med Regias Kaffe Fasset Gradient Stripes.


Par nummer tre är de isblåa Twisted, även de har en speciell konstruktion framme vid tån men en häl med hällapp.

Par fyra var också ett par "vanliga" denna gången i garn från FabFunky Fibres i hennes Cosmopolitan. Underbara färger, superhärliga att sticka! Men tyvärr lite för tajta för mig, så de kommer bli en present till någon. Om jag bara kommer iväg till en postlåda snart.



Patons sockorna var de sista jag la upp till och just då orkade jag verkligen inte med något mer komplicerat än en "vanlig" tå-upp socka.

Hur som så är jag nöjd med att ha stickat fem par under denna våren/sommaren. Jag har nästan alltid sockor på stickorna, men de får inte alltid så mycket kärlek. Jag kommer definitivt testa på att sticka fler sockor efter mönster. Jag har redan två i kö som blir så fort jag har tillräckligt mycket koncentration för att sätta mig med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar